Connect with us

Published

on

Eric Omondi has thrown his weight behind the comedy industry as a good source of income. Omondi, who is one of the most successful comedians in Africa, says the future is bright for comedy.

He was speaking about his time in the industry, noting that when he started, he was being paid with food.

“The comedy industry is going good places,” he is quoted by Word Is as saying. “When I started doing comedy, we were being paid with food. Now, it’s paying. Parents need to encourage their kids. Comedy is paying and the future is very bright.”

The commedy industry has churned out a number of successful individuals who have become millionaires such as Daniel Ndambuki aka Churchill, Eric Omondi himself, Felix Odiwour popularly known as Jalang’o and Walter Mong’are aka Nyambane, among others

Omondi, alongside other commedians, quit Churchill Show over what many believe is pay-related fallout.  Other programmes Vitimbi and Vioja Mahakamani are among comedy shows that have hit a rough patch due to payment issues.

The hardest hit by pay-related complain is Churchill Show, which has lost a number of comedians, adversely affecting the quality of his show. Media observers say if Churchill Show doesn’t enhance its appeal, it will lose the critical middle class audience that has kept it growing.

Perhaps Laugh Industry, the commercial arm of the business, should invest more in training and proper mentorship of the budding comedians to diversify their sense of humour from sex and relationships.

SEE: Maina Kageni tops highest paid radio and TV presenters

But what has worried the audience is the exits of key comedians. It started with Teacher Wanjiku, who it emerged felt shortchanged in terms of compensation. While on appearing on the show, she landed a deal with Airtel that made her lots of money, and her trouble began. It’s said the money she received from Airtel became an issue between her and Churchill who demand for a large percentage.

Teacher Wanjiku left Churchill for good and decided to try her own show which, unfortunately, did not work well for her.

Eric Omondi went solo. Mr Omondi, who had become a co-host also left the show in a mysterious way to “pursue his dream as a solo artist.” The comedian said he had come age. However, it is believed that there was a fallout.

Chipukeezy, the hilarious comedian-cum radio presenter also followed suit after the managers failed to pay him and decided to concentrate on his radio career. To him, all the Churchill comedians had issues with payments something that made most of them quit the show.

READ: Eric Omondi clinches lucrative deal with Bidco

YY is the recent comedian who has publicly said that he is quitting the show. He shared a post on his social media handle saying goodbye to his many fans. YY left Churchill show to look for greener pastures. According to the comedian, he earns peanuts yet he is a talented artist. Few days after quitting, YY got a new job with Kenyatta University television KUTV on “The Comic Show”.

Eric Omondi also recalled one of his worst shows where no one laughed at his jokes. “My worst show was in Malindi, they had never heard of me and a local TV was launching its mast. It was the first time people there were seeing me,” narrated Omondi. “I went there and I was late. I took the mic and I was like ‘Hawayunii’. For two hours nobody laughed. I will never forget that day.”

Is Churchill Show running out of ideas?

 

Business Today is the leading independent online business website in Kenya. Started in 2012 by a veteran business journalist, it has a huge following both in Kenya and abroad. It covers various business and related issues. Email editor at: [email protected]

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Bt Intelligence

‘Fake News’ reinforces trust in mainstream media

New study by Kantar found that the reputation of traditional print and broadcast media outlets has proven more resilient than social media platforms and online only news outlets

Published

on

Traditional print media and broadcast outlets are more trusted that digital platforms in the coverage of politics and elections, a new study by the world’s leading research, data and insight brand, Kantar, has revealed.

The global “Trust in News” study, which surveyed 8,000 individuals across Brazil, France, the United Kingdom and the United States of America about their attitudes to news coverage of politics and elections, found that:

  • The efforts to brand ‘mainstream news media’ as ‘fake news’ have largely failed. The reputation of traditional print and broadcast media outlets has proven more resilient than social media platforms and online only news outlets, primarily as a result of the depth of coverage being delivered.
  • Audiences are becoming more widely informed and sophisticated in their engagement with, and evaluation of, news content.
  • The public retain a belief that journalism is key to the health of democracy – but have become more sceptical. Specifically, in both in Brazil and USA, where a significant percentage of the population believe ‘fake news’ impacted the outcome of their most recent elections.

Who do we trust?

The reputational fallout of the ‘fake news’ phenomenon has been predominantly borne by social media and messaging platforms, and ‘online only’ news channels. Print magazines, at 72%, are the most trusted news source, closely followed by the other traditional outlets of print newspapers and TV and radio news. Only one in three recognise social media sites and messaging apps as a trusted news source. ‘Online only’ news outlets are trusted by half of the population, significantly less than their print and broadcast brethren. Interestingly, the online presence of print and broadcast media are trusted slightly less than the originating titles and channels.

ALSO SEE: Firms craft smart ways to survive NASA boycott

Social media and messaging platforms have sustained significant reputational damage as a source of trusted news. News coverage of politics and elections on social media platforms (among which Facebook is dominant with 84% usage in the preceding week) and messaging apps (of which Whatsapp is the most used) is ‘trusted less’ by almost sixty percent of news audiences (58% & 57% respectively) because of the ‘fake news’ phenomenon. ‘Online only’ news outlets also sustained significant reputational damage in this respect: ‘trusted less’ by 41% of news audiences.

Print titles have proved more resilient, experiencing a smaller loss of trust, with print magazines and newspapers both ‘trusted less’ by 23% of audiences. However, both categories also experienced similar increases in trust in their coverage (23% and 17% respectively).

Print media nets out with more than three quarters of news audiences trusting them ‘the same’ or ‘more than’ before the ‘fake news’ phenomenon. 24-hour news channels also retain a strong position as a trusted source with 78% of news audiences trusting them ‘the same’ or ‘more than’ before the ‘fake news’ narrative.

Across all four surveyed countries, 46% of news audiences believe ‘fake news’ had an influence on the outcome of their most recent election. This was most pronounced in Brazil – where 69% believed fake news had an impact, and the USA where 47% believe there was an influence. There is though some recognition that companies like Facebook and Google are taking steps to tackle ‘fake news’. (13% of UK news audiences claiming to have seen efforts vs a third of Brazilians, 16% in France and 22% in the US).

News consumption habits are evolving

The news-reading public are becoming a more widely informed audience. 40% of news audiences have increased the number of news sources they use compared to 12 months prior. ‘All online’ has overtaken television as the primary source of news (figure 3). With under 35 year olds, social media – despite its reputational issues –almost matches television as a source of news (65% Vs 69%).

READ: Crazy deals up for grabs in Jumia Black Friday festival

The news audience is additionally becoming a more thoughtful audience. Contrary to ‘news filter bubble’ or ‘echo chamber’ narratives, we find 40% of social media users explore alternate views to their own and almost two thirds worry that ‘personalisation’ will create a ‘news filter bubble’. More than three quarters of news consumers claim to have independently fact-checked a story, while 70% have reconsidered sharing an article – worried that it might be fake news. On the flip side, almost one if five admit to sharing a story after reading only the headline.

The Kantar ‘Trust in News’ survey conducted representative sample surveys of 2,000 individuals each in Brazil, France, the United Kingdom and the United States of America.  A more complete summary of the survey can be found on Kantar Insight pages, along with access to the full report.

Continue Reading

Media Review

Panelists or monelists? The scandal of TV talk shows

It has emerged that talk show analysts, who play a major role in shaping public opinion on political affairs, are actually hired political ‘consultants’ and moles

Published

on

Kenyans love politics. That’s a fact that media houses have never failed to appreciate. So they feed Kenyans with lots of political stuff both in print and broadcast platforms.

To spice up their political reporting, TV stations often invite so-called political experts and/or analysts “to put things in perspective”. Whether it’s within the news or after news, analysts make for great viewing and listening during prime-time.

Well, you may want to think again about what to do with the time you spend watching those ubiquitous programmes – be it Side Bar or Decision 2017 on NTV, CheckPoint and Morning Express on KTN or even JKL Live, Opinion Court and Power Breakfast on Citizen TV.

It has emerged that these analysts, who play a major role in shaping public opinion on political affairs, are actually hired political ‘consultants’ and moles out to drive particular views supported by their sponsors.

In this year’s elections, both the August 8th and the repeal presidential elections on October 26th, the country’s main political parties – NASA and Jubilee – hired the services of such political analysts who appeared on TV, and some still do, at the very exorbitant cost of Ksh 100,000 per show.

That’s why you find the same analyst appearing on almost all TV stations at different times. It is understood that media houses pay some of the analysts to appear on their stations, but media managers will be happy to know that whatever they pay them is just the icing on the cake.

ALSO SEE: Why Otiende Amollo walked out on NTV
READ ALSO: Prominent TV anchor reveals media intrigues that shaped the 2017 election

Some even appear on late night programmes but are still able to wake up early to take part in morning shows the very next day, something that has not gone unnoticed by keen observers leading to suggestions allowances are the key motivator.

Once an analysts is given an opportunity on TV, he or she liaises with either Jubilee or NASA secretariats depending on his political persuasion to negotiate for a fee to peddle the party’s agenda. Some of the prominent analysts who have appeared many times on TV during the presidential campaigns and elections include Miguna Miguna, Otiende Amollo, Nicholas Havi and Olga Karani of NASA while on Jubilee side there is Mithika Linturi, Kimani Wamatangi, Jennifer Shamala, Susan Kihika, as well as Kimani Ichungwa and Macharia Munene just to mention but a few. Lawyer Charles Kanjama has also been a regular.

READ: Maa family to receive Uhuru grandma’s bride price

It is not clear who among them is paid by political parties, but those on the payroll are called in for a briefing on what the key messages to push forward.

This revelation will likely have media houses rethinking how they choose their panelists. But it is a tricky affair as what makes the debate interesting are the contrasting views and often controversial personalities invited.

There have also been cases where political parties pay for their allies to be included on popular talks shows – such as JKL, Sidebar, or Checkpoint – and then send their preferred speakers with a prepared script.

Panelists who appear on the shows are draw allowances from media houses.

READ: How Kenyan media sold its soul for a song – now it sings political tunes

Continue Reading

Editorial

Slowly but surely, Kenyan media has lost its soul

Media houses need to redefine how they intend to cover political situations in the country as well as how journalists conduct themselves on social media

Published

on

A Kenyan journalist participates in a protest with a tape over his mouth and a pen on his forehead during a past street protest over a law passed by Parliament to gag the media. Credit: REUTERS/Thomas Mukoya

The Tuesday attack on Citizen TV senior political reporter Francis Gachuri and NTV camera lady Jane Gatwiri by hooligans at the Wiper Party headquarters ahead of a press conference by NASA leader Raila Odinga once more highlighted the sensitive environment journalists, and political reporters specifically, are being forced to operate in.

And it is not just a Kenyan phenomenon. In neighbouring Uganda and Tanzania, political journalists and editors are finding it almost impossible to tell the truth as they are wont to be taken in by state security agents and their media houses’ operations shut down dare they raise their head above the surface. Even a post on social media is enough to land someone, a journalist or not, in trouble.

Government agencies, including in Kenya, have come up with tough guidelines to govern the use of social media, some of which are seen as an infringement on the freedoms of speech and expression.

In far south Zimbabwe, long-term President Robert Mugabe has been the subject of choice words after naming a minister responsible for Cyber Security Threat Detection and Mitigation, which has since come up with strict guidelines that administrators of social media groups must adhere to. Some have since nicknamed  Patrick Chinamasa as “the minister for Whatsapp.”

Press the self-censorship button

In recent years, Kenya’s mainstream media has been under the microscope for apparent political biases that appear to influence their coverage of events and situations in the country especially in the post-2002 Kenya. During the days of the one-party state, the mainstream media chose to press a self-censorship button and often swallowed hook, line and sinker whatever the government chose to disseminate.

Those who stood up against the system such as Society magazine’s Pius and Loyce Nyamora often suffered the brunt of official crackdowns on what was then defined as seditious publications.

Even big players such as The Standard and Daily Nation often chose to play safe rather than provoke the ire of both founding President Mzee Jomo Kenyatta and his successor Daniel arap Moi, who perfected a police state in the country.

Recently, long-serving journalist Macharia Gaitho admitted how the government used to disseminate “news” regarding false subversion activities of its opponents. Daily Nation’s low moment, he said, was when it went to town with a splash headline that radical politician J.M. Kariuki had secretly travelled to Zambia based on an official feed while, in fact, he had been assassinated and his remains dumped on Ngong Hills.

Fast forward to the early 1990s when Opposition elements led by Jaramogi Oginga Odinga, Martin Shikuku, Kenneth Matiba, Charles Rubia, Paul Muite, Raila Odinga, John Khaminwa, Gitobu Imanyara and scores of other second liberation crusaders took on the government to demand reintroduction of multi-party democracy.

ALSO SEE: Larry Madowo reveals media intrigues that shaped 2017 elections
READ: The Kenneth Matiba pleaded to kill a story in his own newspaper

After intense local and international pressure, amid a sustained crackdown on pro-multi-party activists that saw many of them detained or forced into exile, Moi, in 1991, went against the KANU grain and agreed to the abolition of Section 2A, which had made Kenya a de jure one party state in 1982.

But if the media thought it had similarly been liberated, it was wrong. The Moi regime continued to bind and blind most journalists and editors and in addition upped dissemination of propaganda through Kenya Broadcasting Corporation (KBC) and the defunct Kenya Times, via its KANU briefs segment that was run by, among others, pro-system scholars such as the late Prof William Ochieng.

So much so that when former Vice President Mwai Kibaki surprised the system by defecting from KANU to found the Democratic Party of Kenya, Kenya Television Network (KTN) found itself in trouble when it broke the news of its formation.

Shortly after, Matiba, who ran for the presidency on a Ford-Asili ticket after breaking ranks with Odinga, but claimed he was rigged out by Moi was forced to found his own newspaper, The People weekly (now People Daily), after his attempts to place an advertisement in the mainstream media were refused for fear of reprisals.

In 2002, however, the Kenyan media was more than happy to see the KANU regime exit after defectors from KANU led by Raila Odinga ganged up with the majority of the Opposition to back Mwai Kibaki for the presidency on a National Rainbow Coalition (Narc).

At Charter Hall in Nairobi, Electoral Commission of Kenya chairman, the late Samuel Kivuitu, was taken aback when journalists covering the final announcement of Kibaki as the winner of the historic contest that pitted him against Moi’s favourite candidate Uhuru Kenyatta, were overwhelmed by joy.

“Even you journalists are clapping?” he quipped.

Moments, earlier, Kivuitu had been saved from angry Narc youths by, among others, Raila, after he declined to declare Kibaki the winner even after Uhuru had been asked by Moi to concede defeat on account that he had not received physical forms of results from constituencies.

However, in the lead-up to the 2007 General Election, media houses and individual journalists once more begun to take sides.

This began with the push for comprehensive constitutional reforms following Kibaki’s refusal to appoint Raila as Prime Minister in line with a pre-election agreement, leading to a fallout in the NARC government.

This marked the beginning of a reactivated post-Moi era propaganda machinery that saw journalists disseminate stories that favoured the side they were aligned to. At the time, online dissemination of news was taking root.

In the post-2007 crisis era, however, the media appears to have dug its own grave by not only deliberately supporting the side they are aligned to but by also opting to embed journalists in those groups based on ethnicity or apparent political leanings. Some journalists have even been kicked out of newsrooms thanks to political pressure.

Era of embedded journalists

Some observers have raised concern why only particular journalists are tasked to cover particular political parties and politicians clearly marking them out for profiling by news consumers. Just like in the military and security services, embedded journalists run the risk of being influenced to adopt particular stances and in the process undermine their professional ethics.

They are unlikely to be neutral observers of particular situations because apart from covering public media events, they are wont to wine and dine with the news makers late into the night before sauntering into newsrooms in the morning armed with “exclusive stories.” They also publish or influence publication of propaganda comments favouring their sides.

“Whatever a patron desires to get published is advertising; whatever he wants to keep out of the paper is news.

The above sentiment is expressed in a little framed placard on the desk of L. E. Edwardson, day city editor of the Chicago Herald and Examiner in 1918.

To his credit, Raila is among the few politicians who have never sued the media even when subjected to coverage that borders on libel and defamation.

While Business Today does not condone violence against journalists, media managers must reflect on how they set up their news operations to avoid endangering the security of the staff. As KTN’s Chris Thairu posed following the attack on Gachuri and Gatwiri, what would happen if an Ochieng goes to cover a function in Central Kenya and he is picked out simply on the basis of his surname?

Social media

The situation is compounded by the fact that most journalists who have left the mainstream media to become communication managers in political formations and county governments are often chosen on account of their political leanings and ethnicity.

While Gachuri admits that ODM Communications Director Philip Etale was instrumental in securing his escape from the “uninvited” hooligans, many have pointed out that he cannot entirely escape blame as he has been at the forefront in castigating mainstream media coverage of the ensuing political dispute often referring to them as “githeri media.” Individual journalists have also been recklessly making political pronouncements on social media.

It brings to mind, US President Donald Trump’s criticism of the media, which he variously refers to as “crooked and fake” because of its coverage of his far-right positions on various issues and how the media reacts to them.

READ: Gina Din Kariuki opens up on her struggles

His attacks on individual journalists have similarly raised concerns as to whether they do not endanger their security.

Back at home, President Uhuru Kenyatta and his deputy William Ruto have never hidden their disdain for the media, referring to newspapers as only fit to be “meat wrappers.” This despite the fact that both are now key media owners.

Going forward, media houses need to redefine how they intend to cover political situations in the country as well as how journalists conduct themselves on social media and whether it has any impact on their professional postures.

Regulatory and professional bodies must also be consistent on how they handle every emerging situation. In the absence of that, journalists such as Gachuri, who has been one of the soberest political reporters in the country, are likely to find themselves in unnecessary trouble.

SEE: Why journalists mourned death of a popular watering joint in Nairobi

Continue Reading

Media Review

Larry Madowo reveals media intrigues that shaped 2017 elections

In the 2017 poll, the role of fake news in spreading misinformation, propaganda and scaremongering made a journalist’s job even harder

Published

on

I was at the Kenyatta International Convention Centre (KICC) on the day journalists were kicked out after the 2007 General Election went south.

The iconic building was the national tallying centre for the Electoral Commission of Kenya and had seen some epic battles as President Mwai Kibaki’s team fought to keep him in power.

The now deceased chairman of the commission, Samuel Kivuitu, had famously said he didn’t know where some results were and flippantly suggested that maybe they were getting “cooked”, in perhaps the most insensitive joke in the history of Kenyan elections.

As a young reporter barely out of my teens covering my first election for a small vernacular radio station, I didn’t quite grasp the significance of the moment.

We were all frogmarched out of the hall where the results were being announced and armed police left us alone only once we were outside the KICC gates.

That evening, Kibaki was hastily sworn in for a second term as the Kenya Broadcasting Corporation’s poorly lit video would later show and the whole situation unravelled into what would come to be known as post-election violence.

Never again, the country vowed, introducing a raft of legal and political reforms to avoid another situation like those dark months.

Save for the 2010 referendum, every election after the 2007 one has been just as hotly contested and the outcome just as divisive.

In my entire career as a journalist, I have never covered a Kenyan election that went smoothly, the loser congratulated the winner and the country moved on.

Fake news 

In the 2017 poll, the role of fake news in spreading misinformation, propaganda and scaremongering made a journalist’s job even harder.

Just last week, a newly registered website resembling NTV’s ran a post claiming that Deputy Chief Justice Philomena Mwilu had been placed under arrest after her driver was shot.

When the station corrected the false impression that we had published that story or owned the website, many people refused to believe it.

Here we were, telling our audience that we didn’t produce that misleading report and asking them to disregard it but many of them chose to believe it anyway.

It has been one of the most surprising aspects of this season: people would rather believe a convenient lie than an inconvenient truth.

Supporters of Raila Odinga’s National Super Alliance bought the narrative because it supported their lack of faith in the government.

Larry-Madowo-300x300 Larry Madowo reveals media intrigues that shaped 2017 elections

NTV news anchor and technology editor Larry Omondi Madowo. He avers politics is a passionate subject and any journalist who seeks to speak the truth to power isn’t necessarily the most universally loved. Credit: File

Our legal and security team got in touch with the owner of the domain and it was quickly disabled for fear of a lawsuit and possibly some jail time but the damage had been done.

It is only the most recent example of deliberate deception in a drawn-out campaign season that has seen no small amount of strange occurrences.

In the weeks leading up the August 8 elections, several stories mimicking the style and branding of international television broadcasters were circulated to try and pass off political parties’ talking points fraudulently.

Related: Open race for KBC top job as long-serving MD leaves

They were mostly glowing accounts of President Uhuru Kenyatta’s supposed resurgence in the polls or talked up his popularity, leading many to believe that they could have been commissioned by his party or his high-priced international consultants.

Accusations of bias

But the greatest challenge to journalists these past few months has been the never-ending accusations of bias.

A question, a tweet, a column or even a non-verbal cue on air were all analysed and often found questionable by increasingly critical audiences.

For every discussion programme, I am almost always accused of bias by both NASA and Jubilee supporters, which I still find oddly amusing.

“Why are you not neutral?” they often demand and I want to tell them I’m more interested in the truth than false balance but I choose not to engage. They helpfully add that you should take lessons from another journalist but next week, they are also telling the same presenter to be more like you.

Politics is a passionate subject so journalism that seeks to speak the truth to power isn’t necessarily the most universally loved.

Whether they realise it or not, people inevitably seek out information that agrees with them and dismiss anything that challenges their point of view.

ALSO SEE: Raila apologises over attack on journalists

They expect commentators on electronic media outlets or in the print media to support their candidates and gush about their parties or they immediately discount them as unworthy of the platform.

They also demand that journalists only ask tough questions of their opponents but treat their side with kid gloves and soft balls.

If you don’t toe the line, they will spam your social media with mean comments and point out how you don’t deserve anything you’ve worked hard for.

That is the difference in the decade since I started out on the small screen. Now the intellectual and the insufferable idiot have the same weight because they can both reach you on social media and make their point. That is why the Internet has been the single best and worst thing for journalism.

Will the elections be annulled once again?

“The law is very clear” is the latest Kenyan proverb to enjoy a quick ascent to mainstream use, thanks to a national obsession with the Supreme Court petition against the presidential election. Ironically, no two lawyers can agree on the interpretation of the laws they all agree are very clear.

Learned friends within the Jubilee fold believe that President Uhuru Kenyatta was duly elected since he got at least half the votes cast and also bagged 25 per cent of the votes in at least 24 counties.

“Legitimacy is not a legal issue,” Senate Majority Leader Kipchumba Murkomen told me on Sunday. His party argues that the low turnout was as a result of the public’s disaffection for repeat elections and that the president enjoys almost the same support as he did in the cancelled poll.

READ: Will SportPesa score big at UK soccer awards?

But Nasa says the election they boycotted was a sham and cannot be legitimate.

Like Harun Mwau’s position in his petition to stop the election, they charge that the Independent Electoral and Boundaries Commission was unable to hold a free, fair and credible election, by its own chairman’s admission. Many advocates have suggested that if the poll were contested in court, it would most certainly be annulled again because of the glaring gaps.

We’ll see what happens.

This article was first published in the Daily Nation’s Front Row segment. 

Continue Reading

News Updates

NEWS2 days ago

Pastors drive out accident ghosts on Thika Road

Church leaders and residents from Nyeri and Kiambu Counties Friday held prayers to cleanse and bless the busy Thika Super...

Politics3 days ago

Three NASA MPs arrested ahead of rally

According to Homa bay Women's Representative Glady Wanga, MPs Babu Owino, TJ Kajwang and Steve Mbogo, were taken to Kilimani...

NEWS3 days ago

Kenyan priest charged over Sh104,000 theft

Father Alexander Mutua Munyao is accused of stealing from the Lismore Diocese in northern New South Wales, Australia

NEWS3 days ago

Envoy urges SA firms to aid Kenya’s poor children

High Commissioner Koleka A. Mqulwana stressed the need to work closely with the communities in a bid to raise their...

NEWS3 days ago

Tsvangirai flies back as Mugabe handover imminent

Veteran President has been given an opportunity to negotiate an amicable exit and would hand over to recently sacked VP...

NEWS4 days ago

10 counties took lion’s share of roads funds, study reveals

Of these, Nairobi and Mombasa alone took up more than one third of the total spending, research conducted by the...

Politics5 days ago

Mugabe under siege as military takes power

Zimbabwe’s military on Wednesday confirmed that it had seized power in a targeted assault on “criminals” around President Robert Mugabe,...

NEWS5 days ago

It’s God’s will. Mother says after losing five newborns

Two— a boy and a girl— died immediately after birth while three — two boys and a girl— died at...

NEWS6 days ago

Dar to auction 10,000 Ugandan, Rwandan head of cattle

Livestock and Fisheries Minister Luhaga Mpina said the cattle would be sold in a similar manner as the ones recently...

NEWS6 days ago

Safaricom director to face court over fatal accident

According to the DPP's office, Mrs Sylvia Mulinge is to appear in court on November, 20, 2017 to plead to charge...

Advertisement

Trending